متفرقه - بازهم گوگل

یک‌‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶
یادم میاد وقتی سال دوم کارشناسی بودم به عنوان پروژه‌ی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات باید یه موتور جستجو پیاده می‌کردیم. برای این‌که ببینم چی‌کار باید کرد و یه دید کلی از کار داشته باشم تو گوگل دنبال
How to Implement a Search Engine
گشتم. اون روز یکی از سال بچه‌های سال بالایی که دید من این پرس‌وجو را دارم از گوگل می‌پرسم گفت مگه اون طرف آدم نشسته که همچین چیزی ازش می‌پرسی؟
گوگل اون موقع با اون پرس و جو برام حدود ۲۰ تا نتیجه پیدا می‌کرد که فقط دوتا از اون‌ها بدرد بخور بودن.

امروز داشتم رو لپ‌‌تاپ جدیدم فدورا ۸ نصب می‌کردم. خیلی خوب و راحت نصب و حتی وایرلس هم بدون مشکل کار می‌کرد. داشتم یه ساعتی حال می‌کردم که دیدم وایرلس از کار افتاد. یکم باهاش سر و کله زدم دیدم راه نمی‌افته. بعد از یکم گشتن تو کامپیوتر حدس زدم از این باشه که یه ابزار جدید به نام wmaster0 را اشتباهی اضافه کرده باشه. تو گوگل زدم
How to get rid of wmaster0
خیلی برام جالب بود که ۷۴ تا جواب پیدا کرد که تو ۱۰ تای اولش تونستم راه‌حل را پیدا کنم.
الان یه بار دیگه
How to Implement a Search Engine
را با گوکل جستجو کردم می‌گه ۵۴۶۰۰۰ نتیجه پیدا کرده. حالا اگه این تعداد خیلی هم درست نباشه ولی تو ۱۰۰ تا نتیجه اولش تو یه نگاه کلی ۳۰-۴۰ تاشون کاملا مربوط به موضوع به نظر می‌رسن.

هیچ نظری موجود نیست: