گله دارم گله دارم، من از دست خدا هم، گله دارم گله دارم


دقت کردی بعضی روزها رو شانس هستی و هر کاری رو که شروع می‌کنی با موفقیت تموم می‌شه. تا می‌شینی رو مسئله‌ای که چند وقته روش گیر کردی فکر کنی یه راه خوب براش پیدا می‌کنی، بعدش تا میای ببینی بفهمی که نتیجه‌ی کُدی که دیروز گذاشتی اجرا بشه چه‌قدر بده می‌فهمی که تو کدت یه باگ داشتی و حتی تو لاتاری هم ۲ دلار می‌بری. تازه همه‌ی این‌ها به کنار، ویزای پدر مادرت که ۳ ماه منتظرش بودن هم جور می‌شه!!

و بعضی وقت‌ها هم، از دنده‌ی بدشانسی بلند می‌شی و انگار همه چی قراره برات ساز مخالف بزنه؟!

فکر کنم میزان خوش‌شانسی در هر روز یه توزیع نرمال با میانگین صفر داره، به ازای هر روزی که خوش‌شانس بوده باشی یه روز هم هست که توش فقط بد آوردی و بالعکس ...

و تصور کن که بتونی یه جوری روزهایی که خوش‌شانسی‌ات به بد‌شانسی‌ات می‌چربه رو از پیش شناسایی کنی! (چون تو طبیعت متغیر کاملا تصادفی نداریم پس این‌کار از نظر تئوری ممکنه!!) ...

پ.ن. واقعا کدوم بهتره: زندگی‌ای که توش همیشه مقدار خوش‌شانسی‌ات ثابت باشه و از قبل بدونی که چه‌قدر قرار تو هر روز شانس بیاری یا این‌که هر روز کله صبح، قبل از بیدار شدنت، یه تاس (احتمالا چند بعدی) بندازن و تعیین کنن که قراره چقدر خوش‌شانس باشی؟

۲ نظر:

Elahe گفت...

البته یه سری آدما معتقدن که شانس یه پدیده ی تصادفی نیست و به نیرو و انرژی و اینا ربط داره(مثل چیزی که تو مستند راز می گه که من خودم ام ندیدم!)

امیر گفت...

برای این اعتقاداتشون مستند هم ساختن!

و اگه به نیرو و انرژی هم ربط داشته باشه قابل پیش‌بینی‌تر می‌شه (مثل پیش‌بینی وضع هوا) ...ذ