یک‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶

امروز صبح که از خواب بیدار شدم اول رفتم سراغ‌ لپ‌تاپم ببینم. دیدم که ساعتش، یه ساعت جلو رفته. با خودم فکر کردم حتما لینوکس (مثل ویندوز) قاطی کرده. شروع کردم به گشتن تو تنظیماتش نا ببینم چرا این‌طوری شده. یادم اومد که گزینه تنظیم خودکار ساعت را انتخاب کرده بودم. اصلا فکر نمی‌کردم که الان وقت جلو کشیده شدن ساعت باشه. یه چرخی تو ویکی‌پدیا زدم دیدم که در آمریکا و کانادا در دومین یک‌شنبه‌ی ماه مارس ساعت‌ها را یک ساعت به جلو می‌کشن و در اولین یک‌شنبه‌ی ماه نوامبر به حالت عادی برمی‌گردونن. جالبه که بازه‌ی تغییر، دقیقا ۶ ماه هم نیست.
یه چیز جالب‌تر این بود که تو همون صفحه توضیحات نسبتا کاملی از خوبی‌ها و بدی‌های تغییر ساعت داده بود (قابل توجه بعضی‌ها که می‌گفتن تغییر ساعت اصلا مبنای علمی نداره).

این‌جانوشته ایران از قبل از انقلاب تغییر ساعت داشته (ولی ظاهرا خیلی جدی نبوده) در حالی که عراق ۳-۴ ساله داره ساعتش را تغییر می‌ده و عربستان و افغانستان تغییر ساعت ندارند.




هیچ نظری موجود نیست: